Zacznijmy od samego początku, tak byś mógł zrozumieć podstawowe zasady poruszania się na danej platformie.

Do wyboru mamy wiele platform społecznościowych. Zanim jednak wybierzesz tę właściwą, sprawdź, gdzie głównie spędzają czas Twoi odbiorcy? Gdy już to zrobisz, załóż konto na tej platformie. Jeśli dopiero zaczynasz, proponuję Ci założenie konta tylko na jednej z nich. Z czasem możesz swoją działalność w mediach społecznościowych poszerzyć o kolejne platformy. Aby być profesjonalnym, konieczne jest zamieszczanie postów regularnie.

 

Jaki jest wybór?

Facebook

Facebook jest narzędziem bardzo zaawansowanym. Jeśli nie byłeś wcześniej na FB i nie znasz wszystkich zakamarków, na początku FB może wydawać się bardzo skomplikowany. Co więcej FB bardzo dynamicznie zmienia się. Co chwila dodawane są nowe funkcje. Mark Zuckerberg zapowiedział, że na FB powstanie portal randkowy. Idąc dalej tym tropem, należy zwrócić uwagę, że FB mocno stawia na relacje z innym człowiekiem. Zuckerberg chce gromadzić społeczność, która będzie wchodziła w dyskusje i interakcje. Dlatego też Twoje posty na FB powinny angażować społeczność. Na FB za pięć lat będzie królować video. Wybierając właśnie FB, należy liczyć się z tym liczyć, że pokazywanie postów w postaci zdjęć, wkrótce odejdzie do lamusa.

Instagram

Obecnie coraz więcej firm wykorzystuje Instagram do budowania wizerunku eksperta. Oprócz blogerów modowych czy fotografów coraz większa liczba użytkowników zakłada konta biznesowe na Instagramie, by pokazać swoją ekspertyzę. Zasady poruszania się na Instagramie są zupełnie inne niż na FB. Na tej platformie królują lekkie, piękne i przyjemne dla oka zdjęcia. Ważne są opisy pod zdjęciami i #  hashtagi.

LinkedIn

Na tej platformie znajdziesz profile takich osób jak: dyrektorzy, przedsiębiorcy lub osoby na wysokich stanowiskach. Oczywiście nie tylko, ale większość społeczności LinkedIn to osoby powiązane z biznesem. Tu każdy prezentuje swoją zakładkę niczym wizytówkę. Takie wizytówki, to oprócz opisu, również zdjęcie w stylu “office”. To świetne miejsce na zamieszczanie swoich artykułów, możesz tu również nawiązać ciekawe kontakty biznesowe, które mogą przerodzić się w przyszłości we współpracę.

Twitter

Na Twitterze zamieszczamy krótkie informacje. Przyjęło się, że na Twitterze wypowiadają się politycy, osoby publiczne, instytucje państwowe lub czasopisma. Tu znajdziesz wiadomości ze świata lub sportu. Media zamieszczają swoje wiadomości w postaci „hot news”, ale nie koniecznie tylko oni. Ty również możesz być obecny na tej platformie, aby budować wizerunek eksperta.  Posty są krótkie i dotyczą bieżących wydarzeń.

Pinterest

Jest to portal, który już w nazwie sugeruje, co będzie się działo. Pin-czyli przypiąć, interest-zainteresowanie. Tu przypinamy swoje Piny. Pinami mogą być ciekawe, stworzone przez Ciebie grafiki, które dana osoba może zapisać, by zainspirować się. Użytkownik może też polubić Twoje Piny lub skomentować je.

You Tube

Jeśli w nagrywaniu filmów czujesz się jak ryba w wodzie, YT jest dla Ciebie wymarzoną platformą do budowania Twojego wizerunku eksperckiego właśnie dla Ciebie. Możesz streamować do woli i tworzyć swój kanał. Nie ważne, jaki masz sprzęt. Na początek wystarczy Ci Smartfon lub wbudowana kamera w laptopie. W nagrywaniu pamiętaj o dobrej jakości dźwięku i oświetleniu. Miejsce nagrywania? Dowolne. Dominująca tematyka? Jak coś zrobić-czyli porady eksperckie.

Jak widzisz, jest wiele możliwości. Zanim jednak podejmiesz działanie i wybierzesz konkretną platformę społecznościową do swoich planów budowania wizerunku eksperta, zastanów się, które posty będziesz chciał tworzyć najchętniej. Wybierz tę formę, która sprawia Ci przyjemność i zamieszczaj posty regularnie.

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This