Każdy nauczyciel jest ogromną osobowością. Niektórzy są bardzo doświadczonymi nauczycielami, inni są w połowie tej drogi, a jeszcze inni dopiero na początku swojej kariery zawodowej. Każdy z nich jest inny, ma własne cele lub aspiracje. Dla jednych, sukces może oznaczać awans zawodowy w szkole państwowej, a dla innych, ważne jest, aby mieć  własną, jednoosobową szkołę.

Dlaczego tak się dzieje?

Ponieważ każdy z nas jest inny, ma własne poglądy na świat lub obrane cele, nie każdy decyduje się na otwarcie własnej, jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy każdy nauczyciel nadaje się, aby prowadzić własną szkołę? I tak, i nie. Teoretycznie, wszyscy mogą założyć szkołę, prowadzić ją lepiej lub gorzej. Aby ta działalność była dobrze prosperującą szkołą, należy mieć swój cel, odpowiednie przygotowanie oraz określone cechy charakteru (które są bardzo wyraziste) np.: upór, determinacja, konsekwencja oraz wysoko rozwiniętą kreatywność. Można by powiedzieć, że każdy ma te cechy, ale nie wszyscy nauczyciele mają te same marzenia, aby założyć własną szkołę i nie wszyscy odnoszą sukcesy w prowadzeniu jej na rynku.

Jeśli należysz do tej drugiej grupy odbiorców, która marzy o założeniu własnej szkoły, przeczytaj o jakich krokach warto jest pamiętać, aby Twój biznes odniósł sukces:

#1 Badanie rynku

Jeśli chcesz mieć własną szkołę językową, to najpierw zbadaj rynek. Zobacz, czy są już jakieś szkoły w Twojej okolicy-jeśli tak, to jakie? Zobacz, gdzie są zlokalizowane? Jakie usługi oferują? W tym punkcie sprawdzasz po prostu, co w trawie piszczy. Zrób analizę, jakie będzie zapotrzebowanie na tego typu usługi?

#2 Pomysł na biznes językowy

Jeśli już zrobiłeś badanie rynku, wiesz co, gdzie i jak, zastanów się, co Ty możesz wnieść nowego na ten rynek? Uwaga! Nie kopiuj konkurencji. KOLEJNY podobny do miliona innych pomysł na szkołę wieje nudą. Nie tędy droga. Bądź kreatywny! Wypisz na kartce wszystkie swoje pomysły na biznes. Mogą być nawet te nierealne. Następnie zobacz, czy coś z tego można wykorzystać, na ile można te pomysły można wdrożyć i w jaki sposób. Być może, będziesz potrzebował pewnych nowych umiejętności i szkoleń, aby wdrożyć Twój plan w życie?

#3 Ponowne badanie rynku

Znów wracamy do punktu pierwszego i na nowo badamy rynek. Sprawdź, czy Twój pomysł gdzieś już się pojawił? Zobacz, co dzieje się za granicą? Podróżuj, obserwuj trendy i sytuację polityczną. W tym punkcie warto spojrzeć na wszystko globalnie, z lotu ptaka. Warto też mieć wyostrzony wzrok i trzeźwo myśleć.

#4 Komu chcesz pomagać?

Gdy już opracujesz wcześniejsze punkty, zastanów się komu chcesz pomagać? To bardzo ważne, aby dobrze poznać swoją grupę docelową, do której będziesz wysyłał komunikaty oraz oferty. Dowiedz się o swojej grupie docelowej jak najwięcej. Jeśli już uczysz, masz możliwość zadawania pytań swoim uczniom. Wykorzystaj tę możliwość, aby podczas lekcji dowiedzieć się o nich jak najwięcej. Opracuj ten punkt dokładnie, ponieważ to jest Twój fundament udanego biznesu.

#5 Po co chcesz pomagać?

Skoro już wiesz komu chcesz pomagać, to czas najwyższy zadać sobie pytanie, po co chcesz pomagać innym? Musisz to wiedzieć, opracować i nauczyć się opowiadać o tym. Jeśli Ty nie będziesz wiedział jaką masz misję do spełnienia, to inni też nie będą wiedzieli, co tu tak właściwie robisz. Masz jedno dobre wrażenie, jedne trzy sekundy, w trakcie których możesz wzbudzić zainteresowanie i ciekawość. Wykorzystaj to! Powodzenia!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This