Jeśli dopiero zaczynasz swoja przygodę z biznesem z korepetycjami, głównym problemem z którym możesz spotkać się, jest-skąd mam wziąć uczniów, aby z móc z tej formy działalności utrzymywać się? Jeśli jesteś nauczycielem, prawdopodobnie masz już swoich uczniów i pomyślisz, po co mam czytać ten tekst do końca? Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są sposoby, aby podnieść liczbę uczniów i jeśli jednak jesteś ciekaw, co zrobić, aby uczniowie pukali do Ciebie drzwiami, i oknami, przeczytaj ten artykuł do końca, bo mam dla Ciebie niespodziankę!

Początki zawsze są trudne. Skoro nadal czytasz ten tekst, wiem, że chcesz budować swój biznes z korepetycjami odpowiedzialnie, z rozmachem i z gracją. Dlatego powiem Ci, co jest kluczowe w budowaniu kolejki chętnych uczniów.

#1 Odpowiedzialność

Aby Twoi obecni klienci, domniemam, że kilku, bądź nawet wielu masz, mogli polecić Cię innym, należy brać pełną odpowiedzialność za siebie i za nich. Ważne jest, aby ustalone godziny spotkań odbywały się wg wcześniej zaplanowanego harmonogramu. Nie możesz pozwolić sobie na odwoływanie lub przesuwanie godzin zajęć. To nie jest profesjonalne. Choćby się paliło, lekcje u Ciebie powinny być jak niedzielny obiad na stole. Powinny odbywać się o ustalonej porze i w danym dniu. Odwoływanie przez Ciebie zajęć, może mieć miejsce raz w roku. Dobrze byłoby, żeby taka sytuacja wcale nie miała miejsca.  Miej to na uwadze, że uczeń może czuć się rozczarowany lub nawet być wściekły, z powodu ciągłego przekładania zajęć. Chyba nie chcesz mieć wściekłego ucznia, który rozładuje swoją złość, opowiadając 10 innym osobom, jaka jesteś nieprofesjonalny, niesłowny (użyj wyobraźni, uczeń użyje wszelkich określeń, by sobie ulżyć).

#2 Co wiesz o swoim uczniu?

Kolejnym bardzo ważnym punktem jest poznanie klienta i zaprzyjaźnienie się z nim. Przygotowałam dla Ciebie niespodziankę, która ułatwi Ci to zadanie. Aby pobrać poradnik: Jak dobrze znasz swojego ucznia? Kliknij TU. Poznanie, zrozumienie problemów i potrzeb ucznia jest kluczowe, aby móc jemu po prostu najlepiej pomóc. Wypisz wszystko, co wiesz na temat Twoich uczniów, pogrupuj notatki i wyciągnij z nich wnioski. Ta praca pomoże Ci, w odkryciu potrzeb klienta. Pozwoli Ci to stworzyć lekcje skrojone na miarę potrzeb uczniów, będziesz przyciągał jak magnes kolejkę chętnych na najbliższe lata. Stworzysz lekcje idealnie i trafione w jego potrzeby. Nie trać  więc czasu, działając na oślep niczym strzelający karabin maszynowy. Celuj z precyzją snajpera w potrzeby, problemu i oczekiwania Twoich wymarzonych klientów!

#3 Bądź oryginalny

Twórz swoje materiały z piękną grafiką, która będzie rozpoznawalna na rynku. Jesteś przecież Ekspertem w swojej dziedzinie. Dziel się swoją wiedzą i opakuj to pięknie. Niech każdy uczeń, który dostaje od Ciebie unikalne materiały, mówi o nich innym. Tworząc swoje materiały, tworzysz markę. Jesteś nie do podrobienia i stajesz się nauczycielem-łakomym kąskiem-atrakcyjnym i innowacyjnym w oczach ucznia. A to z pewnością pozytywnie wpłynie na marketing szeptany, zwiększając liczbę Twoich uczniów, pozycjonując Cię na rynku. A o bezpłatną reklamę-polecenie przez innych przecież w tym wszystkim chodzi!

#4 Bądź na czasie

Rób regularnie rozeznanie na wielu płaszczyznach. Obserwuj, jakie są dostępne nowe podręczniki na rynku. Sprawdzaj, jakie nowe gazety pojawiły się w księgarniach. Co jest na czasie, a co pase. Zastanów się, jak możesz urozmaicić swoje lekcje za pomocą internetu? Możesz przecież wykorzystać film, wywiad, artykuł online, piosenki lub gry. Pamiętasz Twoje lekcje w szkole opierające się na podręczniku i ćwiczeniach? Prawdopodobnie wiało nudą… Chyba nie takie nudne lekcje chcesz proponować Twoim uczniom?

#5 Miej pomysł na ucznia

Przygotowując się do lekcji z danym uczniem, zawsze obmyśl sobie co i jak chcesz z nim robić w dłuższej perspektywie czasu. (Jeśli jeszcze nie pobrałaś bezpłatnego poradnika, gdzie dowiesz się w 7 krokach jeszcze dokładniej jak przyciągnąć ucznia, kliknij TU. Powiedz mu o swoich planach edukacyjnych wobec niego. Dzięki temu zyskasz w oczach ucznia. Dostrzeże on Twoją troskę i zainteresowanie. Będzie miał poczucie, że wreszcie ktoś się nim zajmie, że jest w dobrych rękach, z pewnością to doceni i opowie o tym innym potencjalnie zainteresowanym znajomym. Będzie on również Twoim lojalnym klientem na długi czas.

Może masz jeszcze inne pomysły? Zainspiruj innych. Napisz je w komentarzu!:)

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This